fredag 6 maj 2011

Förtjust och förvirrad

Jag är förtjust i att blogga live - och därför också lite uppe i varv. Så svårt att somna igår (fast det berodde inte bara på live bloggandet, det är också något annat som jag tänker på).

Dessutom är jag förvirrad, hur skall jag använda alla dehär nya möjligheterna? Jag förstår att jag måste anpassa dem efter mig själv, hur jag fungerar, om dethär skall bli något mera än ett test.

Därför tänker jag att det ändå är bättre med avslutade realtidsinlägg, kring ett särskilt tema. Det innebär att jag kan länka till facebook, så att ni som kanske vill vara med och diskutera eller bara följa med i skrivandet kan komma hit. Då kan ni också på förhand veta vad det är jag har på hjärtat.

Det är ju så med mig att jag ibland behöver vara borta från nätet, i dagar eller veckor... så det ligger liksom på mig att tala om när jag är 'hemma'.

Det estetiska problemet med de grå rutorna verkar inte så stort. Jag kan först skriva en liten inledning och sedan be er läsare att klicka vidare för att komma till live-fönstret. Här kan ni se hur man infogar en brytning i texten.

Det hela tiden öppna fönstret skulle jag kunna behålla... för trevligt småprat? Både jag och ni kan lägga in länkar där. Titta på dethär fotot! Lyssna på denhär musiken! Kanske kan ni till och med lägga in videor där?

Men den första gången ni skriver, kommer ni inte att se att texten går fram. Jag måste kryssa för att era inlägg skall publiceras automatiskt. Det har jag gjort för alla som hittills har skrivit något, så tänk inte på det!

Andra bloggar om: , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar