måndag 20 september 2010

En affärsidé för Sonera

Jag har också tänkt på mitt telefonbolag, Sonera. Egentligen är det ganska konstigt att man får betala extra för att få en specifikation av sina samtal... lite som att det inte är meningen att man skall ha koll.

Men så kan det väl aldrig vara? Sonera skulle inte försöka lura sina kunder - och därför skall jag vara så snäll att jag lägger fram en affärsidé som jag har tänkt ut, enkom för dethär bolaget.
Visst skulle det vara en bra inbesparing, om alla kunder gick med på att få sina räkningar i elektronisk form? Så varför inte ge dem något i utbyte, varför inte lova dem en samtalsspecifikation för varje räkning? Vad skulle det egentligen kunna finnas för skäl att inte ge dem det, nu när det bara handlar om ettor och nollor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar