onsdag 20 augusti 2008

Fit for fight...?

PICASSO, Pablo Don Quijote, c.1955
Jag har känt mig ovanligt tung och nedstämd de senaste dagarna. Vet inte riktigt vad det beror på. En medicin som jag testade? Tomheten efter ett större arbete (Överens om att tiga)? Oro för sonen, flyttstädningen? Sömnen? Hösten?

Hm. Mamma har rensat hyllorna i hälsokostaffären, för min räkning, och jag har ännu inte satt i mig dagens dos av nyttigheter. C-vitaminer. Multivitamin och spårämnen. Kalk. Omega-3...

Så det är väl det. :)

Men nu skall jag ta itu med saken.

När jag tänker på det, har jag inte ätit frukost heller. Gröt skall det bli. Egentligen är jag full med goda, dvs sunda, avsikter. Föresatser. Lite yoga har jag också börjat med, på morgonen.

En riddare i full rustning, fit for fight...? Bara det skulle kännas så också.

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar