söndag 8 oktober 2006

Agolo, agolo

Ni som inte får musikvideorna att fungera: Ursäkta, ursäkta! Men jag kan inte motstå musikvideor just nu. Låtsas bara att ni inte ser dem. För jag måste bara få lägga in några till. Jag hittade ganska många igår, se - och jag har så länge velat dela med mig av min musik. Ja, en del av den i alla fall. Mycket av det som jag tycker om är ju skyddat av upphovsrätten...

Här har ni Angélique Kidjo. En ganska ovanlig video, eller hur...? Fast egentligen vet jag inte alls vad jag talar om. Jag brukar inte se på musikvideor, det är ett alldeles nytt fenomen. Jag är nog den som helst sluter ögonen, när jag lyssnar på musik. Tycker att upplevelsen blir starkare då... Men undantag är kanske dansmusik. Den skall väl inte bara höras utan ses också - och kännas! Döva dansar ju till vibrationerna.


Ja, Kidjos musik är väl som gjord att dansa till? Det brukar i alla fall jag göra - eller också åka rullskridskor. Se och lyssna och känn! Agolo, agolo - vad det nu än betyder...!


Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

  1. Lyckades inte här heller? Men å andra sidan är jag mer än lovligt trög nu...kommer på en sida med olika videos, jag ska kanske leta upp den där?

    Äsch, att jag inte kan testa detta på jobbet!

    Visst har man musik till olika saker! Nuförtiden kan jag sällan lyssna aktivt så jag har sådan musik som man kan ha i bakgrunden...en del musik är bra som bilmusik! En del låtar bli bra med video, medan andra förstörs av det!

    SvaraRadera
  2. Synd... Men vad kan man? Tack för att du försökte och för dina kommentarer!

    Man skall förresten klicka på dendär stora triangeln på mitten. Om du klickar bredvid, då kommer du till YouTube-sidan, men då borde samma video börja spela där istället...

    Två andra vänner har också testat, så kanske har jag ändå gjort rätt...

    SvaraRadera